-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:5803 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

ازدواج با خواهر و مادر ملوط چه حكمي دارد؟ در صورت عدم آگاهي به مسأله چه حكمي دارد؟
مادر و خواهر و دختر پسري كه لواط داده بر لواط كننده حرام است اگر چه لواط كننده و لواط دهنده بالغ نباشند ولي اگر گمان كند كه دخول شده يا شك كند كه دخول شده يا نه بر او حرام نمي شوند، {V(توضيح المسائل مراجع ج 2 ص 402 و 409 - نظر امام خميني و آيت الله گلپايگاني)V}. آيت الله فاضل لنكراني: اگر لواط كننده نابالغ باشد حكم به حرمت مشكل است ولي اگرشك كند كه دخول شده يا نه بر او حرام نمي شوند. آيت الله تبريزي: مادر و خواهر و دختر پسري كه لواط داده بنا بر احتياط بر لواط كننده - در صورتي كه بالغ بوده - حرام است ولي اگر گمان كند كه دخول شده يا شك كند كه دخول شده يا نه بر او حرام نمي شود، {V(توضيح المسائل ص 423)V}. آيت الله صافي گلپايگاني: مادر و خواهر و دختر پسري كه لواط داده بر لواطكننده درصورتي كه بالغ بوده حرام است ولي اگر گمان كند كه دخول شده يا شك كند كه دخول شده يا نه بر او حرام نمي شود، {V(توضيح المسائل ص 487)V}. در حكمي كه گفته شد فرقي بين عالم به مسأله و جاهل وجود ندارد؛ يعني اگر از روي جهل به مسأله هم لواط كرده در مواردي كه حكم حرمت است فرق نمي كند، {V(عروه الوثقي ج 2 ص 658)V}.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.